New appointment Albert Holl

picture of Albert Holl

USoft strengthens leadership in the privacy area with the appointment of Privacy Director Albert Holl

As of March 2018, USoft a global software provider, appointed Albert Holl as Privacy Director. Albert will further expand USoft’s strong position within the strategic area of SMART Privacy to meet the increasing demands in the field of GDPR including consultancy, Privacy software and education.

SMART Privacy: Gain insight into the current processing and be prepared for the future

“It is my pleasure to welcome Albert and I am convinced his expertise will add value for our customers. His role as Privacy Director is of crucial importance in the enforcement and the further strengthening of our strategy in the area of Privacy,” says Roel Spans, CCO at USoft.
USoft supports organisations in carrying out Data Privacy Impact Assessments (DPIAs), which shows what measures need to be taken in order to be GDPR-compliant which comes into effect on 25 May 2018. The Data Register gives organisations a clear insight into where data is stored and for what purpose it is used.

Less than 80 days until the GDPR comes into effect

Albert Holl: “I am very excited to continue to build on USoft’s Privacy portfolio where collaboration and innovation come first. Organizations have less than 80 days to be GDPR-compliant and to realize, that even if it is not ready on May 25th, 2018, that eventually a transparent privacy and data strategy must be a solid foundation for any organization. This is a continuous process which contributes to the reputation of any organization. Be aware of a possible data breach, when it happens what you would do and how would you react?”

Albert has more than 15 years of experience in managing Privacy programs for national and international organizations and is a frequent speaker. He has the necessary certifications such as Certified Information Privacy Professional (CIPP) and Certified Information Privacy Manager (CIPM).

↑ English press release

Nederlands persbericht ↓

USoft versterkt leiderschap op privacy gebied met aanstelling Privacy Director Albert Holl

Per 1 maart 2018 is Albert Holl in dienst getreden als Privacy Director bij de wereldwijde softwareleverancier USoft. Met zijn aanstelling is Albert verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de strategische pijler SMART Privacy en kan USoft voldoen aan de groeiende marktvraag naar expertise op het gebied van de AVG/GDPR, Privacy software, advisering en training.

SMART Privacy: verkrijg inzicht in de huidige verwerkingen en wees voorbereid op de toekomst

“Ik ben blij Albert te mogen verwelkomen en ben ervan overtuigd dat zijn expertise waarde toegevoegd voor onze klanten. Zijn rol als Privacy Director is van cruciaal belang bij het effectueren en verder versterken van onze strategie op het gebied van Privacy” aldus Roel Spans, CCO bij USoft.
USoft ondersteunt organisaties bij het uitvoeren van Data Privacy Impact Assessments (DPIA's), die inzicht geven welke maatregelen genomen moeten worden om op 25 mei 2018 AVG/GDPR-compliant te zijn. Daarnaast biedt de softwareoplossing SMART PIA organisaties een eenduidig inzicht in waar de data is opgeslagen en met welk doel, het zogenoemde verwerkingsregister.

Nog minder dan 80 dagen totdat de GDPR in werking treedt

Albert Holl: “Ik ben zeer enthousiast om verder te bouwen aan het Privacy portfolio van USoft waar samenwerking en innovatie vooropstaan. Organisaties hebben nog minder dan 80 dagen om GDPR-compliant te zijn. En besef, het is niet klaar op 25 mei 2018, uiteindelijk zal een transpartante privacy- en datastrategie een stevig fundament voor iedere organisatie moeten zijn. Dit is een continu proces dat bijdraagt aan de goede reputatie van iedere organisatie. Wees je bewust een datalek ligt iedere dag op de loer en hoe reageer je daarop?”

Albert heeft meer dan 15 jaar ervaring in het managen van Privacy programma’s voor diverse nationale en internationale organisaties en is een veel gevraagd spreker. Tevens heeft hij de benodigde certificeringen zoals Certified Information Privacy Professional (CIPP) en Certified Information Privacy Manager (CIPM).

GDPR, Privacy, Privacy Impact Assessment, Projects