USoft achieves ISO/IEC 27001:2013 certification

USoft achieves ISO/IEC 27001 certification

USoft recently achieved the official international ISO/IEC 27001:2013 certification. With this certificate USoft complies with the most current standard for information security.

An important part of the certification was to implement an Information Security Management System in which USoft's policy and information security agreements are centrally managed. The suitability and effectiveness of these measures are continuously evaluated and improved.

"By achieving both the ISO/IEC 27001:2103 and ISAE 3402 certifications (earlier this year) we send a strong signal to the market that we will further professionalise our software solutions in the fields of GDPR compliance, Real-Time Decision-Making and Biometric Authentication," Says Pieter Roemer, COO/CFO of USoft. "Within USoft, Information Security is an ongoing process and guarantees our customers we are permanently involved in the monitoring and quality improvement of our software products."

English press release

Nederlands persbericht

USoft is ISO/IEC 27001 gecertificeerd

USoft heeft recentelijk de officiële internationale ISO/IEC 27001:2013 certificering behaald. Met dit certificaat voldoet ze aan de meest actuele standaard voor informatiebeveiliging.

In het certificeringstraject was het aanleggen van een Information Security Management System een belangrijk onderdeel, USoft ’s beleid en afspraken rondom informatiebeveiliging wordt hierin centraal beheerd. De geschiktheid en effectiviteit van de maatregelen worden continue geëvalueerd en verbeterd.

“We zetten met de ISO/IEC 27001:2103 en het eerder dit jaar behaalde ISAE 3402 certificeringen een krachtig signaal richting de markt in de verdere professionalisering van onze softwareoplossingen op het gebied van GDPR-compliance, Real-time Besluitvorming en Biometrische Authenticatie”, geeft Pieter Roemer, COO/CFO van USoft aan. “Het is een continu proces dat onze klanten garandeert dat wij permanent bezig zijn met bewaking en kwaliteitsverbetering van onze softwareproducten.”

Business Processes, Customer Experience, GDPR, Privacy, Projects, Software